(Beginnende) Burn-out klachten bij ouders

Anne van Omme biedt, in haar Praktijk Bloei, kindercoaching in de vorm van holistische therapie. Bij holistische therapie wordt gekeken naar jouw kind als geheel: het fysieke, mentale, emotionele en energetische in jouw kind. Ook helpt zij ouders graag (en goed!) op weg.

Steeds vaker zie ik ouders met (beginnende) burn-out klachten. Vaak geven ze aan het “niet meer te trekken”, alle drukte teveel is, snel geprikkeld en overprikkeld zijn, zwaar vermoeid zijn.
 
Als holistisch coach en energetische therapeute help ik de zwaarte er vanaf te halen, samen met jou te kijken naar waar de disbalans zit.
Geen takken snoeien, maar wortels eruit halen!
 
Hieronder 3 tips die zorgen voor meer rust in je systeem. Zodat je kunt voelen dat je in je lijf zit, rust in je hoofd ervaart en kunt voelen dat je er weer voor jezelf en je gezin kunt zijn.
 
Tip 1:
Hervind de rust in je dagelijkse bezigheden.
Wanneer je als een sneltrein door je leven raast kan het zijn dat je bepaalde dingen niet opmerkt. “En maar doorgaan”, “want het moet” lijken jouw motto’s te zijn. Je merkt dan niet meer op hoe het met jezelf gaat. Wat er gebeurt vanbinnen. Want er gebeurt een hele hoop. Je lijf is heel slim, die geeft signalen af: heb je contant hoofdpijn, vast zittende nek-en schouders (wat draag je op je schouders?), andere steeds terug komende lichamelijk klachten: vraag jezelf eens af wat er vooraf ging aan de klacht:
  • Wat heb ik vooraf dat ik last kreeg, gedaan?
  • Hoe voelde ik mij toen?
  • Deed ik iets wat ik écht wilde doen, of moest het van mezelf of van een ander?
 
Tip 2:
Kijk eens naar je gedachten.
Zijn ze vriendelijk? Naar jezelf toe? Of wijs jij jezelf misschien wel af?
Gedachten kunnen ervoor zorgen dat emoties sneller opkomen, als geprikkeld, verdrietig, boos, angstig of geïrriteerd zijn.
Als deze emoties blijven hangen, blijven ze in je systeem zitten. Waardoor je lichaam er vervolgens op reageert.
 
Tip 3:
Ben je met 1 ding tegelijk bezig of met meerdere dingen tegelijk?
Zorg ervoor dat je, hoewel je nog zo druk bent, met 1 ding tegelijk bezig bent. Zo blijf je in het moment en gefocust en voorkom je ongelukjes. Als je meerdere dingen tegelijk doet is kans dat je snel in je hoofd schiet groot. En piekergedachten mogen geen voeding krijgen, jouw hoofd mag tot rust komen. Pas dan kun je herstellen van overprikkeling en beginnende burn-out klachten.
 
Voel je dat je hier mijn hulp bij kunt gebruiken? Wees welkom. Mail naar anne@praktijkbloei.com en dan stellen we samen een plan van aanpak voor jou op.