Op reis met het vakantiepaspoort in Rotterdam Oost

Deze week gaan we op reis door Rotterdam Oost met het vakantiepaspoort.

Wij gaan naar:
πŸ’œJuffrouw van Zanten
πŸ’œDe Ontdekhoek
πŸ’œTrompenburg Tuinen
πŸ’œBoulevard Nesselande

Korte samenvatting van onze dag met het Vakantiepaspoort op Rotterdam Oost:
βœ… We hebben dit rondje met de auto gedaan.
βœ… Totale kosten van deze dag € 35,- (met Rotterdampas €5,-)
βœ… Lekker veel buiten en veel wandelen
βœ… Veel speurtochten en interactie
βœ… Met reistijd en bezoek ben je een hele dag onderweg.

Lees verder na deze tips

Dit vind je misschien ook interessant

Ontdek tuin Trompenburg Tuin en Arboretum

Honingerdijk 86, Rotterdam

Trompenburg Tuinen ontdekken met kids Trompenburg Tuinen & Arboretum is, een betoverende plek die be... bekijk

Strand en Boulevard Nesselande

Maltaplein 1, Rotterdam

Kom naar het stadstrand en de boulevard in Rotterdam Nesselande, er valt hier van alles te beleven. bekijk

Ontdekhoek Rotterdam, ontdekken, leren en beleven

Schuttersweg 76, Rotterdam

Ontdekken, spelen, leren en beleven De Ontdekhoek in Rotterdam Crooswijk De plek waar nieuwsgierige ... bekijk

Kindvriendelijk Restaurant Juffrouw van Zanten!

Lusthofstraat 27A, Rotterdam

Kindvriendelijk een hapje eten bij Juffrouw van Zanten! Juffrouw van Zanten is een heerlijk restaura... bekijk

Op reis met het vakantiepaspoort in Rotterdam Oost

Ook in Rotterdam Oost is er van alles te doen met het Vakantiepaspoort. We hebben Rotterdam Oost opgeknipt in twee dagen.

Trompenburg Tuinen en Arboretum

We beginnen bij Trompenburg Tuinen en Arboretum, hier zijn we nog nooit geweest, maar Trompenburg staat hoog op ons lijstje om nog eens naar toe te gaan. Samen met Luna en Julia rijd ik naar Kralingen. We parkeren voor de deur op de parkeerplaats en lopen naar binnen. We worden geholpen door een aardige mevrouw die ons uitleg geeft over de tuin en de speurtocht je die krijgt met het Vakantiepaspoort.
We lopen verder naar binnen en zijn vooral heel benieuwd wat we allemaal gaan zien! De tuin is prachtig! Met de plattegrond gaan we opzoek naar het begin van de speurtocht en de opdrachten.
We lopen door de prachtige tuinen met leuke opdrachten en mooie bloemen en insecten. De opdrachten zijn leuk en vooral de oplossing is even goed lezen. De opdracht met de schepnetjes is bij de meiden favoriet. Hier zijn we zeker wel een half uur geweest en hadden ze nog veel langer kunnen zijn. Ik vond de letteropdracht tussen de bomen erg leuk! Het theehuisje achter in de tuin is prachtig, hier kom ik zeker nog een keer terug om te lunchen.

Aan het eind van de wandeling hebben we de speurtocht helemaal af en ook de opdracht opgelost! De meiden lopen vol trots terug naar het begin en krijg hun 'beloning'. Wat een super fijne ochtend in een prachtige omgeving!

Trompenburg tuinen x Go-Kids Rotterdam met het vakantiepaspoort     Trompenburg Tuinen x Go-Kids Rotterdam

Lunchroom Juffrouw van Zanten- Kralingen

Na de Trompenburg Tuinen stappen we de auto in richting de Lusthofstraat. Een van mijn favoriete straten in Rotterdam. De meiden hebben heel erg uitgekeken naar Juffrouw van Zanten want we gaan hier een Kids Mojito drinken en dat klinkt natuurlijk geweldig. We komen aan in de Lusthofstraat en parkeren voor de deur. Helaas is het iets te fris om buiten te zitten dus we kiezen een plekje binnen. Hier krijgen de meiden op vertoon van hun vakantiepaspoort een stempel, een speurtocht en we bestellen natuurlijk de Kids Mojito.
De speurtocht is echt heel tof, je hoeft hier niet perse voor naar buiten want het zijn vooral woorden die je moet zoeken. Heel erg leuk voor de meiden en ook nog best lastig. Na de speurtocht komen de Mojito's en worden er nog wat selfies gemaakt. De Mojito's zijn heel lekker, ze mogen nog twee cadeautjes uitkiezen en na een klein uurtje staan we weer buiten en lopen we nog een stukje over de Lusthofstraat. We stappen de auto weer in om Melle op te halen om naar Rotterdam Nesselande toe te gaan.

Juffrouw van Zanten x Go-Kids Rotterdam     Juffrouw van Zanten

Stadsstrand Boulevard Nesselande

Boulevard Nesselande heeft al jaren in de zomer een leuke speurtocht. De speurtocht gaat over de boulevard en een stukje tussen de winkels. De speurtocht kan je ophalen met het Vakantiepaspoort bij Bakkerij Ammerlaan. Deze Bakkerij heeft ook heerlijke Appelkanjers, toen we in Nesselande woonden kwamen we hier heel vaak dus altijd leuk om hier weer even te zijn. Je kunt hier met het Vakantiepaspoort ook naar Mamamo en naar Verhage dus nadat je de speurtocht hebt gedaan kan je ook nog lekker een ijsje gaan eten of gaan lunchen bij Mamamo. Wij zijn hier wat later op de dag dus doen echt alleen de speurtocht. De speurtocht is leuk en met ongeveer een half uur hebben we de speurtocht opgelost. We gaan terug naar de bakkerij en geven de oplossing van speurtocht. De kids krijgen alle drie een stempel en ze mogen ook een cadeautje uitzoeken!

Nesselande Strand x Go-Kids Rotterdam     Nesselande strand x Go-Kids Rotterdam

De Ontdekhoek Rotterdam Crooswijk

Op zondagmiddag gaan wij met z'n vieren naar de Ontdekhoek in Rotterdam Oost ( Crooswijk) Wij zijn hier nog nooit geweest dus wij zijn heel erg benieuwd. We parkeren in de straat naast De Ontdekhoek en lopen ernaartoe.
Bij binnenkort laten we de paspoortjes stempelen, laten we de Rotterdampassen scannen. We krijgen een zakje met vier muntjes en wat papiertjes en plaatjes. We hebben nog geen idee en na een korte uitleg gaan we gewoon maar eens kijken wat er allemaal te ontdekken valt. We beginnen met het maken chips! Het is even kijken hoe we dit moeten doen, vouwen eerst een zakje voor de chips en gaan dan aan de slag met de aardappel. Het eindresultaat, een lekker zakje chipjes.
We gaan verder met ontdekken en doen van alles, van een ouderwetste spirograaf tot bootjes maken, dammen bouwen, een eigen muntje maken, een zeepje maken tot aan popcorn maken met een verfbrander. We proberen het allemaal, het een met een beter resultaat dan het anders. Vooral het alles met z'n vieren doen en het ontdekken hoe alles werkt. Het is leuk om te zien hoe we alle vier van alles proberen en doen. In de ontdekhoek kan je zeker wel een middag verblijven zonder je ook maar een moment te vervelend. Een leuk uitje voor het hele gezin.

Ontdekhoek Rotterdam x Go-Kids Rotterdam     Ontdekhoek x Go-Kids Rotterdam      Ontdekhoek x Go-Kids Rotterdam

Waar ben jij al geweest met het Vakantiepaspoort? Bekijk ook onze andere Vakantiepaspoort blogs voor inspiratie.