Voor elke Go-Kids is het belangrijk om zich gelukkig te voelen. 

Voor ieder kind is het belangrijk om geaccepteerd te worden en zich gelukkig te voelen; en dat het zichzelf kan en mag zijn.

Ieder kind ontwikkelt zich en doet dit op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo. Levert dit problemen op dan kan een kindercoach een bijdrage leveren om deze problemen te helpen oplossen. Dit gebeurt door samen met het kind op ontdekkingsreis te gaan. Hierbij richten we vooral de aandacht op wat wél goed gaat.

Beide zoeken we naar praktische en eigen oplossingen voor het probleem.
Daarbij moet het kind geholpen worden zich bewust te worden van zijn eigen kwaliteiten, talenten en mogelijkheden. Tevens worden zo de eigenwaarde, het zelfvertrouwen, de weerbaarheid en sociale vaardigheden versterkt. Hierdoor leert het kind om op een positieve manier om te gaan met situaties die het moeilijk vindt.

Het kind leeft in meerdere omgevingen zoals thuis, school, club etc.; waar nodig neem ik die omgeving nadrukkelijk mee in het coachtraject.
Ik vind het belangrijk dat uw kind zich op zijn gemak voelt, zich kan ontspannen en plezier ervaart in onze samenwerking.

Kindercoach Sandra Zedel, voor wie?

Kinderen van 4 tot 12 jaar, hun ouders en hun verdere omgeving.
Bij veel kinderen gaat opgroeien en ontwikkelen min of meer spelenderwijs, met vallen en opstaan. Soms zijn er omstandigheden waardoor kinderen het even moeilijk hebben, ze kunnen vastlopen in hun ontwikkeling of uit balans raken. Allemaal situaties waarbij professionele begeleiding hen weer op de goede weg kan helpen.

Ouder(s) maken zich soms zorgen over de ontwikkeling en opvoeding van het kind.
Zij kunnen problemen ervaren in de thuissituatie, op school, het kind wordt niet begrepen door de omgeving, vertoont afwijkend gedrag of wordt gepest. Dan is er de praktische ondersteuning van de kindercoach met wie zij samen kunnen werken aan verheldering en oplossing van de bestaande problemen.

Het kind heeft altijd een omgeving:
Het hele gezin, vriendjes/vriendinnetjes, de school, de wijk, de clubs waar het kind lid van is, etc. In deze omgeving kunnen zich problemen voordoen.
Bijvoorbeeld: is er een probleem in de school situatie dan worden ook de leerkracht(en) bij de behandeling betrokken en indien nodig klasgenoten.
Ook zij kunnen een wezenlijke bijdrage leveren aan een verbetering van de situatie.

Kinderen met:

  • Een leerprobleem of leerstoornis
  • Een ontwikkelingsstoornis zoals AD(H)D, Autisme, ODD etc.
  • Een probleem met sociale of communicatieve vaardigheden
  • Problemen door scheiding, verhuizing of andere ingrijpende veranderingen

Deze problemen kunnen zich uiten in:

  • Omgaan met emoties zoals: angst, boosheid, verdriet, verlegenheid, onzekerheid etc.
  • Moeite met concentreren
  • Pesten of gepest worden
  • Weinig zelfvertrouwen
  • Moeilijk vriendjes kunnen maken
  • Niet naar school willen
  • Lichamelijke klachten zoals bijvoorbeeld: hoofd- en/of buikpijn, slaap- en/of eetproblemen, gespannenheid etc.

Ouders

De ouders maken zich soms zorgen over de ontwikkeling van hun kind. Zijn kunnen problemen ervaren in de thuissituatie of bijvoorbeeld op school. Uw kind wordt niet begrepen door de omgeving, vertoont afwijkend gedrag of wordt gepest. Dan is er de praktische ondersteuning van de kindercoach met wie zij samen kunnen werken aan verheldering en oplossing van de bestaande problemen.