Het Pakhuisje; Praktijk voor Integratieve Kindertherapie

Het Pakhuisje; Praktijk voor Integratieve Kindertherapie. 

Kinderen maken in hun leven allemaal dingen mee, waarover ouders zich zorgen maken en meestal lossen deze problemen vanzelf op. Echter zijn er ook problemen die niet of moeilijker op te lossen lijken en in zo'n geval kan Integratieve Kindertherapie kinderen en ouders helpen om het leven beter aan te kunnen.

In de Integratieve Kindertherapie staan het kind en diens probleem centraal. De behandeling is erop gericht, dat het kind zelf controle krijgt over het probleem en daardoor weer op een plezierige en gezonde wijze verder kan leven.

Integratieve Kindertherapie maakt geïntegreerd gebruik van verschillende behandelmethoden. Daarbij wordt een werkwijze gekozen die past bij het individuele kind.
De behandeling richt zich op de binnenwereld van het kind zelf en zijn buitenwereld: de relaties die het kind heeft, zoals het gezin, vriendjes en school.

Het is een individuele therapie die geschikt is voor kinderen tussen 4 en 12 jaar. De therapie is in vergelijking met andere therapieën van korte duur.

Over Mieke

Na bijna 20 jaar kindertherapeut te zijn geweest in Haarlem, begint zij nu met veel inspiratie en plezier opnieuw in het Hogeland van Groningen. In deze prachtige omgeving met zoveel ruimte om ons heen is mijn motto: "Je speelruimte vergroten" zeer goed van toepassing.

Het vergroten van kansen voor kinderen loopt steeds als een rode draad door mijn werkzaamheden. Het allerleukst vind ik het om zelf met kinderen te werken. En ook om diegenen die beroepsmatig werken met kinderen/ouders/gezinnen te begeleiden. En ze te leren hoe ze zich verder kunnen ontwikkelen in hun vak.

De uitgangspunten van de Integratieve Kindertherapie sluiten goed aan bij mijn visie op hulpverlening aan kinderen. Het kind staat centraal, niet de methode of de therapeut. Het kind weet uiteindelijk zelf de oplossing voor het probleem.

Ook mijn manier van begeleiden is hierop gebaseerd. Ik begeleid door de zoektocht naar de oplossing voor het probleem te ondersteunen. Zowel bij de kinderen als degenen die in supervisie zijn.