Binnenkort komt Wolfgang, het wonderjong naar het theater in deze regio en het krijgt lovende kritieken! Onze Go-Kids collega Maike mocht al eerder naar de premiere van deze bijzondere voorstelling. Hier vind je haar verslag:

Première: Wolfgang, het wonderjong

De laatste maand van het jaar is altijd al super druk, maar voor de première van Wolfgang het wonderjong maakte we graag een dagje vrij in onze agenda. Het gebeurt natuurlijk niet iedere dag dat je over de rode loper naar een première mag.
Samen met mijn dochter Eva ga ik, Maike - Regiomanager Go-Kids Eindhoven, op weg naar Nijmegen. De navigatie loods ons gemakkelijk naar de dichtstbijzijnde parkeergarage, welke op loopafstand ligt van de stadsschouwburg Nijmegen. Het was een frisse dag, dus we het aantal foto's op de rode loper is beperkt, oftewel er is er één.

Ontvangst

Binnen werden we heel gastvrij ontvangen en met onze VIP kaarten op zak gingen we op onderzoek uit. Bij de garderobe werden we nog getipt dat er speciaal voor deze voorstelling een fotobooth stond die we konden gebruiken. Altijd leuk om samen op de foto te gaan als je een dagje uit bent. De foto's werden meteen geprint waardoor je een uniek aandenken hebt aan deze dag. We dronken samen even iets en daarna was het tijd om de zaal in te gaan.

Wolfgang, het wonderjong. De enige échte familievoorstelling (8+)

Van deze voorstelling kan je met recht zeggen dat het een ECHTE familievoorstelling is. De humor in het toneelstuk was leuk voor de hele familie. In de zaal hoorde je ook echt iedereen lachen. Op de rij achter ons kreeg zelfs iemand de slappe lach 🙈. Qua humor vergelijk ik het met het sinterklaasjournaal. Tijdens het sinterklaas journaal moet ik vaak om hele andere dingen lachen dan de kids. De voorstelling was zelfs zo leuk dat we geen enkele foto hebben gemaakt tijdens het toneelstuk. De foto credits van de voorstelling gaan dan ook naar fotograaf Sanne Peper.

fotograaf Sanne PeperFotocredits: fotograaf Sanne Peper

Hoe ver push je je kind als het talent heeft? En wat zijn vervolgens de effecten op dat kind? Hoe schrijf je eigenlijk een supertof muziekstuk? En wat gebeurt er als vriendschap omslaat in jaloezie? Dat zijn de centrale vragen in Wolfgang, het wonderjong.
Tijdens de muzikale voorstelling ga je mee op reis door de tijd en beleef je een aantal fases uit het leven van Wolfgang "Wolfie" Amadeus Mozart. De acteurs spelen bijna allemaal meerdere personages. Het was een wonder om te zien hoe goed ze steeds in hun 'andere' rol zaten. Echt knap! Het duurde dus ook even voordat mijn meisje door had dat bijvoorbeeld de vader van Wolfgang en Muze Bernarda dezelfde acteur waren.

We hebben echt genoten van een toffe dag samen!

Mening van Go-Kids Reporter Eva (9 jaar):

Ik vond het een leuk toneelstuk. Ik vond het heel grappig. Meerdere stukjes vond ik heel leuk, maar het grappigste stuk was het deel over de verjaardag van de keizer. Ook vond ik het heel leuk dat mensen verschillende rollen deden. En ik zou iedereen aanraden om deze voorstelling te gaan kijken, maar je blijft wel nog dagen lang Rock me Amadeus zingen

Ben je nieuwsgierig geworden naar Wolfgang het wonderjong?

Bekijk hier de trailer:

De voorstelling speelt in theaters in het hele land. Voor een uitgebreid overzicht kijk je op de pagina van je lokale theater of de site https://www.wolfgang.nu/