De wandelroute

Tijdens deze wandelroute ervaar je een afwisselende omgeving terwijl je geniet van een weids uitzicht of de zandhelling afrent bij het uitkijkpunt aan de Brandsweg. Je kunt langs de heidevelden struinen en de vogels naar elkaar horen fluiten, terwijl je tot rust komt in een van de oudste bossen van Nederland. De route leidt langs indrukwekkende stuifzandduinen die je onderdompelen in steeds veranderende landschappen.

Wat kom je onderweg tegen?

Uitzichtpunt 1 Brandsweg Vanaf de parkeerplaats Brandsweg volg je de paadjes met de groene pijlen richting het uitzichtpunt. Het kan even een klim zijn over het kronkelende zandpad en door het mulle zand naar boven, maar eenmaal daar wacht een prachtig uitzicht over de stuifduinen van het Hulshorsterzand.

Afdalen door de grove dennenbossen Volg de groene pijlen vanaf het uitkijkpunt 2 en daal de hoge zandduinen af. Laat je meevoeren door de donkere grove dennenbossen aan de rand van het Hulshorsterzand. Je kunt de kenmerkende oranje kleur aan het hoogste deel van de stam van de grove den herkennen en de wortels van de bomen lijken op spinnenpoten die zich in het mulle zand hebben gegraven.

Wandelen over heide en beukenbos Vanuit het dennenbos steek je een stuk heide over. Volg het wandelpad tot onder de oude beukenbomen. Sla bij het grote kruispunt rechtsaf en vervolg je weg, totdat je aan je rechterhand opnieuw heide treft. Dit biedt een prachtig uitzicht op de struik- en kraaiheide.