Ontdek Rust, Avontuur en Boerderijplezier op Vakantiepark Molenwaard met Fien en Teun

Fien en Teun, het lieve boertje en boerinnetje dat jonge kinderen meeneemt in de belevingswereld van de boerderij, zijn inmiddels al vijf jaar te vinden op de prachtige Avonturenboerderij. Daarnaast is het bijbehorende vakantiepark nu al twee jaar geopend. Voor ons is een bezoek aan de boerderij een traditie geworden, aangezien de thema's regelmatig veranderen en we keer op keer verrast worden door nieuwe shows en activiteiten. Het vakantiepark hadden we echter al twee jaar niet bezocht, dus we waren ontzettend nieuwsgierig naar de uitbreidingen die in die tijd hadden plaatsgevonden.

Op een vrijdagmiddag reden we naar Ottoland, en onze kinderen Melle en Julia hadden geen idee waar we naartoe gingen. Wel waren ze erg nieuwsgierig, want de auto lag behoorlijk vol met tassen. Vanaf het moment dat we de afrit naar het vakantiepark en de Avonturenboerderij namen, riep Julia: "We gaan naar de Molenwaard!" We probeerden haar nog op andere gedachten te brengen, maar ze was er zeker van! Ondertussen zat Melle ondeugend te lachen. Hij is zo'n grote fan van de Molenwaard dat hij het bijna niet kon geloven. Toen we bij de rotonde voor het vakantiepark reden, barstte er gejuich en gelach los. Dolenthousiast reden we het vakantiepark op.

Om 15.00 uur konden we inchecken en de sleutel lag al voor ons klaar. We kregen een uitleg over alle activiteiten op het park, en de kinderen kregen een boekje met opdrachten om hun polderpaspoort te behalen.

Het vakantiepark is prachtig onderhouden en straalt gezelligheid, rust en liefde uit. Er staan verschillende soorten vakantiehuizen en glampingtenten. Wij verbleven in een schaapskooitje. Ik vond het zo gezellig klinken, slapen in een schaapskooitje, met ieder zijn eigen bedstee. Dat is toch al een feestje op zich? Het huisje voldeed meteen aan onze verwachtingen. Het was prachtig! Een volledig ingericht tiny house met mooie bedstedes en allerlei Fien en Teun woonaccessoires. Voor de kinderen waren er leuke Fien en Teun dekbedovertrekken, een mooi gedekte tafel met Fien en Teun bordjes, bekers en placemats. Echt overal was aan gedacht.

Plotseling werd onze aandacht getrokken door een schaapje. Er stonden gewoon schaapjes, kippen en geitjes in onze tuin! Hoe leuk is dat? Vanaf de veranda van ons huisje keken we uit over een prachtige kinderboerderij. Het was echt een feestje.

kindvriendelijk overnachten Go-Kids Rotterdam

Zodra alle spullen zijn uitgepakt, rennen de kinderen naar de water- en zandspeeltuin naast ons huisje. Ze hebben de tijd van hun leven, terwijl wij genieten van de prachtige omgeving. Om half 7 begint er de openingsceremonie in de dorpsstraat, en we kunnen niet wachten om daar naartoe te gaan! Het is het officiële begin van ons avontuur op Vakantiepark Molenwaard.

Na de geweldige show, waar Fien en Teun ons alles vertellen over de spannende activiteiten op het park, keren we terug naar ons knusse huisje. We plaatsen een bestelling voor het avondeten, en dat wordt keurig op tijd bij ons afgeleverd. Wat een luxe! Het eten is verrukkelijk en nadat we hebben gegeten, gaan de kinderen naar bed. We zijn allemaal nieuwsgierig naar wat de volgende dag zal brengen. Zullen we worden gewekt door het geluid van schattige schaapjes en kakelende kippen? En wat staat ons te wachten?

Met de zonnestralen die door het raam piepen, worden we langzaam gewekt uit onze diepe slaap. Een serene stilte heerst in de lucht terwijl we onze ogen openen en ons realiseren dat we ontwaken in een oase van rust. Vanuit de gezellige bedstee kunnen we al de schaapjes zien die sierlijk voorbij dartelen, terwijl de vriendelijke kippen ons zonder enige haast hebben laten uitslapen.

Langzaam maar zeker worden we wakker en beginnen we plannen te maken voor de dag die voor ons ligt. Met een vleugje nieuwsgierigheid pakken we de Molenwaard Courant erbij, op zoek naar het avontuur dat op ons wachten op het heerlijke vakantiepark. Een glimlach van opwinding verschijnt op de gezichtjes van de kids terwijl we een plan smeden om het meeste uit deze dag te halen.

Met het plan in gedachten trekken Julia en ik onze schoenen aan en begeven we ons naar de kruidenier om een zak vol met heerlijk geurende, verse broodjes uit te kiezen. Een smakelijke traktatie om onze dag mee te beginnen en ons te voorzien van de nodige energie.

Na een smakelijk ontbijt trekken we vol verwachting naar de Avonturenboerderij, een plek die we goed kennen maar elke keer weer nieuwe avonturen biedt. Lees hier verder over ons bezoek aan de Jarige Avonturenboerderij!

Lees hier meer over 5 Jaar Avonturenboerderij!

We zijn weer terug op het vakantiepark en het plezier gaat door! We gaan meteen enthousiast verder met het knutselen van schattige vogelhuisjes. Ondertussen vermaken de kinderen zich nog even in de binnenspeeltuin, oftewel De Speelschuur, terwijl wij genieten van de rust op het park. Ondanks de aanwezigheid van jonge gezinnen en families overheerst er een gevoel van rust en ruimte.

Na een tijdje komen Julia en Melle terug naar ons huisje omdat ze niet kunnen wachten om weer in de zand- en waterspeeltuin te spelen. Ze krijgen er maar geen genoeg van en raken niet uitgespeeld.

Vakantiepark Molenwaard: Een vakantie vol belevenissen!

En dan is het alweer tijd voor de volgende show: de dierenshow, gevolgd door een van de populaire fotomomentjes. Het is zo leuk dat je samen met de bekende Molenwaard dierenfiguren op de foto kunt. Vooral de afwisseling maakt het voor de kinderen elke keer weer spannend om naar de show te kijken en steeds opnieuw op de foto te willen. En eerlijk gezegd, als ouder is het ook geweldig om de show te zien en je kinderen zo te zien genieten.

Na de voorstelling trakteren we onszelf op een heerlijk ijsje. In de dorpsstraat vind je allerlei winkeltjes, zoals een kruidenier, een cadeauwinkel, een ijswinkel en een gezellig eettentje met een terras waar je kunt ontspannen. We kiezen allemaal een bolletje ijs en nemen plaats op het terras.

Dan is het tijd voor de Parade, en de parade is niet in woorden te vatten. Vandaar alleen maar foto's met de hoogtepuntje!

Go-Kids Rotterdam kindvriendelijk overnachten

Na de parade genieten we van een pyjamashow en een heerlijke maaltijd. Vanaf de veranda kijken we naar de schaapjes en beseffen dat de tv echt niet belangrijk is wanneer we zo'n prachtig levendig tafereel voor onze deur hebben.

Een Betoverende Vakantie-ervaring: Parades, Shows en Onbezorgd Vermaak

Op zondag herhalen we eigenlijk de dag van gisteren. Met een nieuw plan besluiten de kinderen enthousiast om op het vakantiepark te blijven en alles mee te maken. Vandaag gaan de mannen naar de Kruidenier voor een heerlijke zak broodjes. We worden rustig en ontspannen wakker en hoeven pas om 10 uur klaar te staan voor de parade die door het park trekt. Zoals je al hebt kunnen lezen en zien, is de parade voor ons een waar feest! Dus om precies 10 uur staan we klaar om de parade te bekijken en daarna gaan we naar het fotomomentje!

De rest van de dag vullen we met spelen, knutselen, genieten van lekkere ijsjes, het bijwonen van shows en het voltooien van opdrachten voor het polderpaspoort. We lopen meerdere keren heen en weer over het park voor alle activiteiten. We vermaken ons uitstekend zonder het gevoel te hebben dat we iets moeten doen. We maken vliegers, maken we een wilgentekening met aarde, gaan op speurtochten en aaien de boerderijdieren. Het leven in deze vriendelijke en vrije omgeving is werkelijk heerlijk.

Onze tips tijdjes je verblijf!
💜 Bezoek Avonturenboerderij Molenwaard
💜 Doe de opdrachtjes voor het polderpaspoort
💜 Maak een wandeling over het park
💜 Eet een bokkenpootjes ijsje
💜 Eet de Molenwaard Pietza
💜Bezoek de Parade
💜 Onthaast en geniet!

Naast de activiteiten die wij hebben gedaan is er nog veel meer te beleven in en om het park. Zo kan je op bezoek bij een melkboer en naar Stoeterij Molenwaard. Natuurlijk kan je ook fietsen door de prachtige natuur, naar de molens van Kinderdijk of een van de andere mooie dorpen en steden in de omgeving. Wij hebben er voor gekozen om Melle en Julia te laten bepalen wat ze wilden doen, dus vandaar dat we hier niet zijn geweest.

Kindvriendelijk overnachten Go-Kids Rotterdam

Wil je ook zo'n heerlijk weekendje weg? Kijk dan hier voor alle informatie!