Glamping bij De Kurenpolder: een fantastische vakantie voor het hele gezin

Ontdek De Kurenpolder

Op zoek naar een geweldige ervaring voor heel het gezin? Dan moet je zeker eens gaan kamperen bij De Kurenpolder in Hank! Onze last-minute boeking kwam tot stand dankzij een Facebookadvertentie. Tijdens Pinksteren was er nog een glampingtent vrij. Omdat we zelf geen caravan of tent hebben, leek ons dit perfect. Het was fantastisch weer, we hadden een paar extra dagen vrij en er was genoeg te doen voor onze kinderen van 5 en 7 jaar.

Hoewel we op slechts 17 minuten rijden van De Kurenpolder wonen, waren we er nog nooit geweest. We vonden het dus geweldig om het recreatiepark te verkennen. En het beste nieuws? Je hoeft niet persé op de camping te staan om te genieten van alle voorzieningen. Als bezoeker kun je ook gewoon een dagje komen.

Glampingtenten bij De Kurenpolder

Onze glampingtent was geschikt voor maximaal 6 personen en was 60 m2 groot. Het was een soort tenthuisje met 3 slaapkamers: een stapelbed, twee eenpersoonsbedden, en een tweepersoonsbed. Alles wat je nodig hebt is aanwezig: keukeninventaris, meubels, bedden met beddengoed, een koelkast, koffiezetapparaat, tv en een douchecabine met toilet. Je hoeft dus alleen je eigen spullen mee te nemen.

Recreatie bij De Kurenpolder

Bij aankomst op de camping reden we met de kinderen meteen door naar ons veld. Het viel meteen op hoe groot het terrein was. We zagen het gave klimpark Biesbosch naast de camping en het grote meer. Verder was er een zwembad met buitenglijbaan, een winkeltje en speeltuintjes. Ons veld lag direct aan het meer met zandstrand en speeltuinen.

We hebben de eerste dag lekker gezwommen en gespeeld. 's Avonds gingen we heerlijk eten in het gezellige restaurant. Op vrijdagavond was het discozwemmen, wat vooral onze dochters fantastisch vonden. Het zwembad is zeer uitgebreid met een groot zwembad, wildwaterbaan, een bubbelbank, babybadje, en maar liefst twee glijbanen: een hoge en een lagere. Daarnaast is er ook een apart bubbelbad, een sauna en een Turks stoombad. Bij het zwembad staan tafeltjes waar je wat kunt drinken of eten bij het horecapunt.

Actief op De Kurenpolder

De dagen daarna hebben we lekker aan het meer doorgebracht. Er zijn meerdere strandgedeeltes en speeltuinen te vinden. Het meer is in het begin niet diep, dus de kinderen kunnen hier lekker spelen. Er is zelfs een groot stuk strand bij onze glampingtent met een grote waterglijbaan en speeltuintjes. Ook voor volwassenen is er genoeg te beleven. Zo kun je in het restaurant bijvoorbeeld de F1 kijken, bingo spelen, op het terras relaxen of in het restaurant van een drankje en heerlijk eten genieten.

Het totale activiteitenaanbod op de camping is top! De kidsclub organiseerde 's ochtends leuke activiteiten voor de kinderen, terwijl er 's avonds gedanst werd. We hebben ook nog geklommen in het Klimpark Biesbosch (aanrader!). Je zit met een buckle aan de ziplines vast, dus het is veilig. Wij vonden dit echt een super ervaring. Ook kun je hier terecht voor kinderfeestjes.

Praktische zaken

Op de camping kun je bij het winkeltje verse broodjes kopen en als je iets vergeten bent mee te nemen, grote kans dat ze het hier voor je hebben. Daarnaast is er veel te doen voor de kids en organiseren ze regelmatig evenementen. Neem daarom contact op met De Kurenpolder als je vragen hebt of wilt reserveren: tenten, stacaravans of glampingtenten zijn te huur. Onze ervaring was fantastisch, vooral voor de kinderen. En je ziet als het lekker weer is hoef je helemaal niet ver weg te gaan op vakantie om een leuke tijd te hebben.